duminică, 29 ianuarie 2012

Mere imbracate pentru zapada



Am facut paine si in timp ce framantam ma gandeam ce desert sa fac la pranz..Cautam un desert rapid,gustos si vroiam sa-i impresionez pe baietii mei dragi.Asa mi-a venit ideea sa folosesc aluatul de paine pe post de cojoc pentru mere sa nu le fie frig in zapada.

INGREDIENTE

500 g faina
un cub drojdie
o lingura zahar(pentru aluat)
0 lingurita sare
ulei
6 mere (nu foarte mari)
6 samburi de nuca
gem de gutui
un galbenus
o lingura de miere
zahar pudra
scortisoara macinata
zahar pentru presarat pe aluat

MOD DE PREPARARE RETETA MERE IMBRACATE PENTRU ZAPADA

Initial am framantat  o cantitate dubla din cea mentionata mai sus pentru ca jumatate am folosit-o pentru a face o paine iar cealalta jumatate pentru a imbraca merele.
In timp ce dospeste aluatul, curatam merele de coaja si indepartam cotorul si semintele marului.

Apoi umplem interiorul marului cu gem si sambure de nuca.Cand aluatul este dospit il impartim in sase parti si fiecare parte se intinde in forma de cerc pe masa unsa cu ulei.Dupa ce s-a intins se presara cu zahar si scortisoara apoi se pune marul in mijloc si se imbraca in aluat.


Se pun intr-o tava unsa cu ulei si tapetata cu hartie.Inainte de a se pune la cuptor se ung cu un galbenus amestecat cu miere de albine.Se lasa la cuptor 50 minute la foc potrivit. Cand s-au racit se presara cu zahar pudra din belsug.







Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu