vineri, 6 ianuarie 2012

Tort Diplomat


Tortul acesta l-am facut anul trecut pentru sotul meu drag,de ziua lui!


INGREDIENTE

BLAT
5 oua
5 linguri zahar
1/2 praf de copt
2 pl.zahar vanilat
5 linguri faina
CREMA
6 oua
6 linguri de zahar
1 kg frisca Hulala
300 ml lapte
3 buc.portocale
un compot ananas
40 g gelatina
400 ml frisca Hulala pt.ornat

MOD DE PREPARARE RETETA TORT DIPLOMAT

Tortul l-am inceput cu o seara inainte deoarece trebuie sa stea la frigider 12 ore.Am facut crema in felul urmator:am pus gelatina la dizolvat in 100ml lapte.Am amestecat galbenusurile intr-o cratita pe baie de aburi impreuna cu zaharul si laptele ramas(200ml).Se amesteca incontinuu pana se ingroasa ca o ciulama.Se ia de pe foc si se amesteca crema calduta cu gelatina dizolvata.Eu am amestecat cu mixerul sa se combine ingredientele bine.Se bat albusurile spuma tare.Se bate in alt vas si frisca.Portocalele se taie cubulete si se pune intr-o strecuratoare.Ananasul se taie si el cubulete si se pune in alta strecuratoare.Cand crema s-a racit se amesteca cu o lingura de lemn usor cu albusurile,frisca si fructele taiate cubulete.Am pus intr-o tava o folie de celofan am imbracat si marginile tavii,am turnat compozitia acolo si am pus la frigider pana a doua zi


.A doua zi am facut blatul din 5 albuse batute separat cu 5 linguri de zahar.Am amestecat cu galbenusurile si la sfarsit am pus cele 5 linguri de faina amestecate cu praful de copt.Am copt blatul 20 min.la foc mediu.Cand s-a racit blatul am pus deasupra crema din frigider.Am imbracat tortul in frisca si l-am decorat cu ornamente comandate special de la o firma din Tg.Mures.






Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu