vineri, 6 ianuarie 2012

Inghetata de vanilie si afine



INGREDIENTE

3 galbenusuri
100 g zahar
300 ml lapte
100 ml lapte condensat
3 linguri smantana grasa
o pastaie de vanilie
200 ml frisca Hulala


MOD DE PREPARARE RETETA INGHETATA DE VANILIE SI AFINE

Pentru inceput se pune laptele la fiert cu 50 g zahar si o pastaie de vanilie.


Intr-un vas se freaca bine cele 3 galbenusuri cu 50 g zahar pana se topeste.




Cand laptele incepe sa fiarba se opreste focul si se scoate vanilia afara.
Se toarna peste galbenusuri in fir subtire si se amesteca continu ca la maioneza.
Cand am amestecat tot laptele cu galbenusurile se pune din nou pe foc si se amesteca inca 5-10 minute pana se ingroasa.Pastaia de vanilie se despica in doua iar cu ajutorul unui cutit se iau bobitele din interior si se pun in crema de lapte.
Se da la rece pentru 20 minute timp in care se mixeaza frisca foarte bine.
Se scoate de la rece(din frigider,nu congelator) si se amesteca cu laptele condensat,smantana si frisca.


In jumatate din compozitia de inghetata am pus afine inghetate de la congelator.



Am pus inghetata in doua caserole si le-am bagat in congelator.
Dupa o ora le-am scos si am amestecat foarte bine cu o lingura in amandoua caserolele.
Pe urma am mai amestecat inca de patru ori din jumatate in jumatate de ora.
E foarte,foarte,foarte buna!







Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu