luni, 6 februarie 2012

Prajitura Egipteana



Este o prajitura delicioasa.Am gasit-o pe blogul lui Lili Musat careia ii multumesc.V-o recomand tuturor celor care nu au incercat-o pana acum o sa va placa sigur.

INGREDIENTE

FOI
8 albusuri
8 linguri zahar
2 linguri faina
160 g nuci macinate
CREMA 1
8 galbenusuri
6 linguri zahar
340 ml lapte
2 linguri amidon(faina)
170 g unt
1 esenta vanilie
CREMA 2
200 ml frisca
150 g zahar
120 g nuci macinate

MOD DE PREPARARE RETETA PRAJITURA EGIPTEANA

Ingredientele pentru foi le-am impartit in doua.Am facut cate doua foi sa nu se lase compozitia de albusuri.In total ies 4 foi.
Am batut albusurile(4 buc.) cu 4 linguri de zahar. Cand albusurile au fost spuma tare am adaugat nucile macinate (80g) si o lingura de faina. Am amestecat usor cu o lingura de lemn. Am copt doua foi pe dosul tavii. Am uns tava cu margarina si am tapetat-o cu faina. Am impartit compozitia in doua si am intins usor foaia cu ajutorul unui cutit. Se coc in cuptorul incins cca 10-15 min. La fel am procedat si cu celelalte doua foi.
Crema 1:
Am pus intr-o cratita galbenusurile(8 buc.), 6 linguri de zahar, 2 linguri amidon si am amestecat usor laptele sa nu faca cocoloase. Am pus crema la bain-marie si am amestecat pana se ingroasa. Am luat cratita de pe aragaz si in crema calduta am adaugat untul si esenta de vanilie.Am pus la racit crema.
Crema 2:
Topim zaharul si il punem pe o folie de aluminiu sa se intareasca, apoi il zdrobim cu un facalet. Eu l-am zdrobit in robotul de bucatarie. Mixam frisca si pe urma o amestecam cu zaharul zdrobit si nuca macinata.                                                                                
Se umplu foile:se pune peste foaie prima data crema de vanilie pe urma crema de frisca pana punem toate foile.Ultima foaie o acoperim cu frisca si presaram nuca.Eu am pus deasupra glazura de ciocolata si nuca de cocos.




A fost pregatita pentru Craciun,in 2010.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu