miercuri, 21 martie 2012

Scovergi cu dulceata de afine



Am gasit denumirea de "scovergi" pe internet la gogosi,minciunele dar nu la reteta care o prezint eu astazi.Noi spunem scovergi (regionalism)in general la clatitele de post. Sper sa va placa reteta,sa o incercati in zilele de post si nu numai,deoarece sunt tare gustoase.



INGREDIENTE

10 g drojdie proaspata
500 ml apa
faina
1 plic zahar vanilat
o lingurita de zahar
coaja de lamaie sau esenta de lamaie
un praf de sare
ulei


MOD DE PREPARARE RETETA SCOVERGI

Se amesteca drojdia cu zaharul vanilat si zaharul tos.
Se pune apa calduta treptat,un praf de sare,coaja de lamaie si se amesteca bine toate ingredientele.
La sfarsit se pune faina atat cat sa fie un aluat smantanos la fel ca cel de clatite.
Se acopera cu un servet de bucatarie curat si se lasa la dospit 20 minute.

Se rumenesc pe rand scovergile in tigaia fierbinte in care punem de fiecare data cateva picaturi de ulei.
Este obligatoriu sa punem de fiecare data ulei deoarece scovergile sunt mai fragede si se lipesc mai repede sau se rup la intoarcere pe partea cealalta.

Se servesc dupa preferinta cu dulceata,fineti,branza sarata amestecata cu marar.
Eu astazi va servesc cu scovergi umplute cu dulceata de afine.
Pofta mare!











9 comentarii:

  1. nu stiam ca se numesc asa, dar cu siguranta sunt foarte bune!

    RăspundețiȘtergere
  2. Nu demult m-am intrors de la gym...Am o foame de lup! Ma ucizi cu reteta asta!!! Scovergile tale par clatite mmmmmmmm... Foame!

    RăspundețiȘtergere
  3. Daca sint de post, vreo doua-trei portii servesc si eu cu incredere... Acum mi s-a facut foame, am sa maninc cartofi prajiti si am sa ma gindesc la clatitele tale... yamiii... Pupici !

    RăspundețiȘtergere
  4. Ce dezmat aici la tine! Un deliciu!

    RăspundețiȘtergere
  5. Nu am mai mancat vreodata dar arata superb, extraordinar...mi s-a facut o pofta, este bine de stiut ca se pot face si asa...clatitele!

    RăspundețiȘtergere
  6. Hmmmm ce bine arata, salivez!!!! Pupici!

    RăspundețiȘtergere