miercuri, 23 mai 2012

SIROP DIN MUGURI DE BRAD




Cu totii stim ca siropul din muguri de brad e un remediu bun pentru tuse.Eu fac siropul de brad mai mult sa-l servesc din placere.Amestecat cu apa minerala sau plata,iese un suc delicios.Mai mult il folosesc si ca topping la papanasi,clatite,pancakes.Fiul meu il serveste pe paine cu unt. Recomand tuturor acest sirop,este usor de facut si foarte bun.Nu mai vorbesc cat de placut este sa mergi personal la cules de mugurasi de brad.


INGREDIENTE

700 g muguri de brad(pin sau molid)
2200 ml apa
zahar
miere
sucul de la o lamaie mare

MOD DE PREPARARE RETETA SIROP DIN MUGURI DE BRAD

     Pentru inceput se spala foarte bine mugurii in apa rece.Se clatesc in mai multe ape.

Se pun la fiert mugurii in 2200ml apa.
Se fierb o ora si jumatate sub capac.
Se lasa 24 de ore compozitia in vasul in care a fiert.

Dupa ce a trecut 24 de ore se scurg si se storc bine mugurii.
Se strecoara printr-un tifon sucul.
Se masoara sucul si cata cantitate de suc este atatea kilograme de zahar se pune.De exemplu la un litru de  suc se pune un kilogram de zahar.
Mie mi-a iesit 2 litri de suc.
Se fierbe pana obtinem siropul de consistenta obisnuita pe care il facem si pentru dulceata.
Eu am pus cand a fost legat siropul si 450 g miere de albine si sucul de la o lamaie.
Am lasat sa fiarba inca 20 minute.
Se pune in sticle de sticla si se pastreaza in camara.
Eu l-am pus intr-un pet de 2,5 l.






6 comentarii:

  1. Ai mei faceau mereu sirop de muguri de brad, de ceva ani n-au mai facut insa.
    Delicios!

    RăspundețiȘtergere
  2. Astazi imi duc sotu la plimbare obligatoriu......O MINUNATIE!!!!

    RăspundețiȘtergere
  3. Doamne ce dor imi e de casa.E gustul copilariei mele.Copii din ziua de azi beau coca cola, noi aveam un pahar de sirop de muguri cu apa minerala rece ca gheata.
    Si ce mare era bucuria cand mama ne lua l-a cules.

    RăspundețiȘtergere
  4. Bravo pentru acest sirop sanatos,in primul rand !Acum stau si ma gandesc de unde pot sa fac rost de mugurii astia !:)

    P.S:Imi plac bucatarasii tai ,agitati,din coltul dreapta,sus !:))

    RăspundețiȘtergere
  5. Am preparat si eu cu multi ani in urma, era delicios. Mult mai bun decat astea din comert. Pupici

    RăspundețiȘtergere